Matematik Eğitimi Anabilim tarafından öğrencilerin bilimsel araştırma süreçlerine dâhil olmasına fırsatlar sunmak amacıyla TÜBİTAK 2209-A proje deneyim paylaşımı ve proje fikirleri paylaşım çalışmaları gerçekleştirildi. Bu kapsamda 15 Nisan 2025 günü “TÜBİTAK 2209- A ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ BAŞVURU VE DENEYİM SÜRECİ” başlıklı bir seminer düzenlendi. Seminerde Dokuz Eylül Üniversitesi Yüksek Lisans Öğrencisi Serdem YAVUZ ve Trabzon Üniversitesi Yüksek Lisans Öğrencisi Emine GEÇİT lisans süreçlerinde yürüttükleri TÜBİTAK 2209-A projeleri ile ilgili deneyimlerini paylaştı. Matematik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören matematik öğretmeni adayları, alana özgü tamamlanmış projelerin planlama, yürütme ve raporlama süreçleri ile ilgili bilgi edinme ve soru sorma fırsatı buldu. Öğrencilere 05.05.2025 tarihinde proje fikirlerini sunabilecekleri bir etkinliğin planlandığı duyuruldu. Bu kapsamda “Projeni Kap Gel!” oturumu gerçekleştirildi. Oturumda TÜBİTAK 2209-A proje çağrısına uygun proje fikirleri olan öğrenciler proje fikirlerini sunma fırsatı buldular. Öğretim Üyeleri dinledikleri proje fikirlerinin geliştirilmesi amacıyla öneride bulunurken, öğrenciler de fikirlerini ifade etme fırsatı buldular. Uzmanlık alanlarına göre proje- akademik danışman eşleşmeleri de yapıldı.